Pages

Tuesday, December 18, 2012

Monday, November 12, 2012

Sunday, November 4, 2012

saYoNara 25

Hr nie last day sy berusia 25 tahun....i wish to come back to school...ayuh kembali ke sekoLah...aYuHHH... kejap je kn..setahun berlalu...hari berganti hari..tahun berganti tahun.. dan skrg sy kini semakin dewasa... selamat tinggal dunia remaja...saya kini cuba untuk berlajar menjadi lebih dewasa..lebih berusaha untuk menjadi yang terbaik...mengenali diri..muhasaba diri...tidak lagi leka..dan kadang-kadang hanyut dengan dunia saya sendiri...saya cuba untuk tidak mementingkan diri...berusaha untuk sentiasa bersabar..saya tahu mood saya selalu je tak betul..tapi nak buat macam mana dah memang macam tu perangai nyer... heheh..but i try...i try my best....saya nak jadi anak yang baik...mak ayah..i love u...terima kasih kerana memberi saya kehidupan ini..terima kasih Ya'Rabbi kerana menggurniakan saya ibu dan ayah yang selalu perihatin akan anak-anak nyer...selalu ada untuk anak-anak nyer..saya sayang ayah dan ibu saya...andai ajal menjemput biar saya yang pergi dulu jangan mereka...i feel sad...saya rasa mesti saya tak kuat..membayangkan ini je saya rasa nak menagis...saya rasa saya tak mampu lalui nyer...Ya'Rabbi panjangkanlah usia kedua orang tua ku..berikan kesihatan yang terbaik untuk mereka...pelihara lah kedua ibubapaku dari sebarang malapetaka yang tidak diingini...Ya'Rabbi permudahkan segala urusan mereka dan berikanlah rezeki yang terbaik untuk kami sekeluarga..Amin..

Ya'Rabbi jadikan hidup dan matiku kerana Mu...Peliharalah aku...lindungilah aku...berkatilah aku..dan berikanlah aku kesihatan yang baik untuk membalas segala jasa mereka-mereka yang selalu ada bersamaku sepanjang hidupku dari awal kelahiranku sehingga ke akhir nyawaku...semoga usia yang mendatang ini menjadikan aku lebih berusaha kearah kebaikan dan sentiasa mengingati-Mu Ya'Rabbi...

------------------- SAYA CINTA ALLAH DAN RASUL SAYA--------------------

Wednesday, October 24, 2012

it BoooRRRiiiiNNNggg...

uuuhhh...boring...feel like stress....huhu...xde keje nk wat..bosan..baru stgh hr budk2 nie balik kampg...tp feel boring nyer mengalahkn dh seminggu budk nie balik kmpg...huhu...layan runningman...layan we got married...lps tu layan kosmo..layan rotikaya...pergi toilet...solat...makna..minumm...now rase nk menaip laju2..dh lame tak praktis nie...xde benda  nak taip a.k.a dh lame tak wat keje pejabt..asyik dok fotostd je...ooohh...whhhyyyyy...rindu nk taip BQ tebal2 tu..tak best nyer tak dpt taip laju2..skill dh tumpul..nk chat pun dh mals..baru nk start org dh dtg..lg pun skrg dak2 nie smua bz...x sempt nk layan chat..dulu kemain..mase2 mula2 keje..rancak je..skrg dh brtahun keje pndg YM pun dh tak...hahah..

debakkk..sok cuti raya haji..kedai tutup sampai ari ahd...4hr...ape nk wat kat umh..cmfm tak g mane nie...baRING je la atas katil baru tu kn..duk dlm bilik yg makin sempit tu...hhuu..rindu aqil ngn sara..cept sngt balik banting..dh la sush nk jumpe....kalo balik pekan lg tak dpt jumpe..uuhhh...rindu aqil...huhu...boring..dh la tak tau nk tulis ape..rase dh puas ko menaip..walaupun dpt pnjg nie je...kalo pnjg2 kang wat menyemak je...nk balik umh dh..stress kalo dok kedai lame2 tp takde keje..bleh sakit kepala..tau..huhu..anyoongg..

Thursday, September 6, 2012

Monday, September 3, 2012

DeMam d HaRi raYa...

ahaakkk...tanda2 byk sngt dosa kn...raya KE-6 DEMAM...AMBIK KO..ooohhh..no..
demam yg sngt teruk rasa nyer...spnjg thn nie blum lagi demam...or sakit2 yg berat..tp tu la..
sya tahu Allah s.w.t nk ingtkn sy...maka Dia beri sya ujian ini...hampir seminggu jugak demam batuk selsema semua bagai..cukup pakej org kate...start with my dad...turun kat mak lps tu cha n last kena aie...ayh sihat ktorg br3 kiok...pengsan..demam panas sngt kot...uuuhh tak mau demam dah...Alhamdulillah hr nie dh sihat..nk kate spenuhnyer tak jugak..still ade batuk2 selsema lagi tapi dh tak teruk mcm sblm2 nie...kembali kuat..yeehhh...InsyaAllah...(kate2 smngt tuk diri sendiri)

dlm duk demam nie still ingt gak bsday org lain 26/8 hepy bsday...i wish u alwys hepy...smoga Allah s.w.t memberi kamu kemurahan rezeki d beri kekuatan utk memjalani kehidupn ini...d beri kesihatan yang baik..d temukn jodoh dgn org yg benar2 ikhlas utk kamu...andai kamu yg bace ini sy mohon maaf atas segala salh silap sy...mohon jgn d simpn dlm hati..terima kasih utk segala yg kamu beri pada saya..mohon d halalkn ape yg kamu pernah beri....terima kasih juga utk kenangan yang indah..walaupun tidak secara berdpn...mohon maaf segalanyer...hepy bsday..stop disini... (kate2 utk dia yg menyambut bsday 26/8 andai tersigh disini)

bulan 9 telah menampakkn tirai nyer..mcm dh nk dkt akhir thun rasa nyer...terasa thn nie brlalu dgn pntas nyer...dh brape ramadhan dh nie..kalo di hintung2 rase nyer dh 15syawal....hujung minggu nie nk kena g PD maybe kalo rajin la...kwn2 kawin kalo tak g rase cam tak smpai hati lak...tp ada kwn lak yg 3thn kte brsama ketawa menagis...tidur sebantal mkn satu mangkuk satu pinggan..cawan usah kata la..kalo tak kongsi memg tak sah..duk asrama kn...sanggup lupa kn kwn mcm tu je...memberi khabar pun tak nk..friend je dlm fb tp nk tegur pun tak pernah...bila msg kadg wat tak tau je...org lain elok lak ko reply kn..uuuhh....3thn ape la sngt kn...tq my frenz...ko tung pun diam2 je tau kuar kat gmbr fb ko...hebat la ko nie...nti kawin ko tak jemput aku..tau la aku...kenangn prsahbtn kte sementra mungkin...ku tggu dan lihat nanti... (kate2 tuk teman yg hampir melupakan diri ini)

takde ape nk ckp dh...dr dok ckp pasal demam dh msuk bab lain dh...anyway...sy tak mau demam lagi dh tuk ari raya thn dpn..sbb raya thn 2006 sy demam chiken pox...2012 sy demam panas..smoga tahun2 berikutnyer saya akan sentiasa sihat dan kuat..AMIN...INSYAALLAH...

YA ALLAH SEMOGA KAU MEMBERI KEKUATAN KEATAS HAMBA MU YANG LEMAH INI..MOHON KAU AMPUN SEGALA DOSA KU INI..YA RAHMAN YA RAHIM YA RABBI....AMIN.

Friday, August 24, 2012

oh my raya...

Assalamualaikum...yoooosshhh....selamat hari raya...dh 5 syawal dh hr nie...sngt cepat masa berlalu..first raya memg tido je..my little sis suspek apendix so memg x g mane la kn...just kak farah n family dtg umh...mak ngn ayh g hospital bwk my little sis tuk check up kat hospital...Alhamdulillah xde ape2..just kencing brkuman..ok la tu dr pd kena operate...hahah...lps tu mlm layan cite korea..smpai pagi...oohh no my raya...cite korea gak yg di layan nyer..cite kat tv rase memg tak bukak lgsung..huhu...

raya kedua...yeehh...time to balik kampung...yeee..yeehhh...thn nie paling best balik kmpung di kala hujan lebat sngt..wahh...gigih kut memasukkan beg2 smua dlm kete ngn hujn lebat..wahhh..memg bermanfaat bumbung yg baru di buat..yeess...Alhamdullilah..syukur gak spnjg jln takde ape yg menyesakkn..jem pun xde...selmat smpai ngn jaya nyer d kampung sblm kenduri tahlil brmula...first time tido umh kmpg mak..spnjg thn dh besar nie..dulu kecik2 ada la jugak..tp jarg2..slalu tido umh opah blah ayh..tp thn nie...umh kmpg dh kena sewa..trpaksa la brsesak2 kat umh mak..ngn opah2 skali kena angkut tido sane..hehe..sory opah..no home..kalo ade nti opah tak nk blik shah alam..no..no..

raya ketiga...time tu ronda2 raya...g umh sedara ayh kot smua..blah mak mlm kenduri dh jumpe..so memg tak la kn..sbb nk jimat masa...coz mlm tu gak nk balik shah alam...tak kesah la jnji raya kn..drpd raya prtama duk layan cite korea je..kn..kn..brtolak blik shah alam kul 10lbh smpai umh nk dkt kul1...tak jem sngt..kat tanjung karang je memg tak leh nk lepas..huhu...raya d kampung debak...

raya keempat...clean umah pulak...mcm mane leh bocor umh nie...hujan lbt time raya hr tu telah menyebabkn umh kebocoran..hahah...hebat...clean smua...baju juga...kasi basuh hbs2...spnjg hari wat aktiviti seperti hari biasa...smbg layan running man smpai 3pg...korea lg..huhu..

raya kelima a.k.a today..yeehh..nie paling debak nie...bgun pagi makn nasi lemak..layan cite korea lagi...mak dh start keje hr nie...babak bermula d tghhr..apabila CIK call kate nk dtg..uuhh..mak...sape nk mask nie...wahaha...baru mencecet nk kemas umh..nk mask...smua bagai...kn..kn..anyway...today menu debak with ainol fasihah..heheh..lontong ngn nasi himpit...layan ngn smbal ikan bilis mak...mee goreng 2 kampit setengah licin smua d balun CIK sekeluarga...puding coktail layan gak...asal taruh je licin nie..tak kenyg2 deme nie...hahha..hr nie memg tugas nyer..memask sepnjg hr..Cu ngn family dtg lak mlm...masak mee bandung lak..special Cha mari...lama tak jumpe Cu..thn lps tak jumpe...satel smua..hr nie memg successful sungguh...

esookkk..raya...tak tahu lg...heheh..tp rase mggu nie je la mcm beria nk raya kn..mggu dpn dh keje...no..no raya dh...fokus to biz lak...kuih raya nk bekas temph pun tak siap lg nie...ingt dh raya takde org nk order lagi..still ade gak...terima je la kn...tak snggup nk ckp no..hehe...CAYOK CAYOK CHA..

SELAMAT HARI RAYA SEMUA...MOHON MAAF ANDAI ADA SALAH DAN SILAP...

Friday, June 29, 2012

Intan-Dilema

Rossa - Takdir Cinta

MaLaM aKu YaNg TaK LeNa

Apakah semua ini benar....ooohh tidak...
Ku mungkin di pinang org...uurrrrhhh....
memg tak lena tido aku mlm2 lps nie...
Ada yang brkenan nk jodoh kn aku ngn ank nyer...
Sesuatu yang giler..dan tak pernah terfikir dan terlintas dek kepala otak aku nie...
Tolong la makcik..makcik tak pernah jumpa saya lagi...
Kalo tak berkenan saya memg selamat...
Kalo berkenan...oohhh..tidak..takdirku disitu...oohhh...

ooohhhh NOOooooo...adakah iNi TaKdir CInta Ku......

Thursday, June 28, 2012

Wednesday, June 6, 2012

Monday, May 28, 2012

KeLaPaNgaN waKtu

Bertapa lapang nyer saya hr nie...hr nie first day budk2 uitm ngn budk2 sekolh cuti...sengt kelapangn waktu...yeehh..bosan pun ada....

meja blakang kosong takde keje nk wat...tempat barang sngt cntik tersusun...sbb dh kemas smua pagi td..tmpt komputer pun clean n clear..hahahah...n sekrg time 2 watch movie...

haha..cube teka cite ape nie..huhu...tgok movie d celah2 kertas A4 paper...hahahah...bosan yg max....

Friday, March 16, 2012

Wednesday, March 7, 2012

Thursday, March 1, 2012

Inginku (Bukan Hanya Jadi Temanmu) - Yunika


dengar lagu nie dlm cite bff mcm best...layannn....

Friday, February 10, 2012

Friday, February 3, 2012

Sunday, January 22, 2012

Friday, January 20, 2012