Pages

Tuesday, September 29, 2009

RenDang Ku Masin....

SaLam HaRi Raya......mohon Maaf andai ada salah dan silap...tahun nie macm tahun lepas gak...aku balik berhari raya kat kampung ngn abg sulung n akak ipar aku dan turut menyertai adik bongsu aku (sbb nk duit raye lebih)....yg lain smua kat s.alm beraya brsama ayah dan bonda tercinta...cume ktorg je trsesat al maklum la cucu kesayangan opah la kate kn...kena la balik kmpg dulu...cume beza nyer...thn lps balik mlm raye..tahun nie aku up sikit balik 2hr sblm raye...so sempt la brsiap tuk opah aku yg dh tak brape nk nmpk tu kn....

Kalo tahun lepas aku bawk bekal rendang dari umh...tahun nie...teman kena mask rendang sendiri...dan untuk julung2 kali nyer...dan belum pernah lagi seumur hidup aku masak rendang nie...dengn perasaan yg brkobar2 tu...aku pun mengajak abg ku utk mencari bahan2 membuat rendang...makk aiii..smpai pasar....panjang tul beratur nak beli santan...setengh jam tggu baru dpt...lupe nk tangkp gmbr wat bukti...huhuhu...

Rendang aku masin wei...hahahah....kenapa la opah aku beli garam kasor..mane la aku tau nk bajet kn...untuk julung2 kali nyer rendang daging yg pertama kali aku wat masin...hahaha...kenangn tul la...xpe thn depan cube lg...tp rendang ayam aku jd wei...sodap....enak d makn bersama ketupat...huhuhu...tiba lah mase berhari raya.....makan..makan..makan...naik balik berat aku...penat diet...huhuhu... tgok la tu gmbor2 d hari raye..nie je yg ade..huhuhu...kenangan ku di hari raya..

apis nk wit raye..

kak farah, chor n wife...

penat bibik melayan apis ngn ilhan..

mak bunting..heheh..kak mizah ngn nurul..

pak nip n abg oii...family...mkn2 kat umh mak jang..



Thursday, September 10, 2009

MeLaka tiMes..


Lama dah tak g melaka...kebetulan 17hb8 hanis konvo kat johor...so sempat la bercuti kejap kat Melaka..wahhh..bayk dah berubh...mcm2 ade..walaupun sekarg nie org sibuk ngn kes H1N1...tp tgok kat tempat2 nie still ramai lagi org...dan dengan kesempatan yang ade tu..satu hari suntuk aku ngn family merayau satu melaka..asal boleh smua tempt nk g...n yg kelakar nyer last2 mlm tu nk balik hotel leh lupe jalan la pulak..hahah..hehehe..tgok la gmbr2 kat bwh tu..huhu...

video

Wednesday, September 9, 2009

Hampa Hatiku - Ungu

Pernahkah kau merasa (2x)

Cukup sudah kuberikan cintaku
Cukup sudah rasa ini untukkmu
Mati sudah hati ini padamu
Mati sudah hasrat ingin bersamamu

Reff:

Pernahkah kau merasa
Hatimu Hampa
Pernahkah kau merasa
Hatimu Kosong

Buang saja semua kata cintamu
Buang saja semua kata maafmu
Hancur sudah hati ini padamu
Hancur sudah hasrat ingin bersamamu

repeat reff [2x]

Rap:
pernahkah, pernahkah kau merasa
dikala siang datang terasa gelap gulita
tiada cahaya hanya gelap hitam dan kelam
tak ada lagi suka tak ada rasa
pernahkah, pernah pernah pernah pernahkah, pernahkah kau merasa
disaat diri terlelap
meski gemuruh kian beradu slalu mengaduh
kau tetap terlelap dalam tidurmu

Dangdut:
Maafkan aku sayangku
Bukan maksudku menyakitimu, mengkhianatimu
Ampuni aku sayangku
Cukup katakan aku tak lagi mencintaimu

Pernahkah kau merasa [3x]

repeat reff [2x]