Pages

Friday, December 9, 2011

Sheila On 7 - Buat Aku Tersenyum



hari2 yang memenatkan..sungguh...tetiba teringt lagu nie...

Tuesday, December 6, 2011

Saturday, December 3, 2011

Eng Sub | Kim Hyun Joong - Lucky Guy MV [HD]


my love kim hyun joong....hhehehe..

Hafiz & Adira - Ombak Rindu (OST Ombak Rindu)


mlm tadi layan cerita ombak rindu dengan adik2 sabah..sngt best...walaupun msuk pnggung wayang lmbat sikit ..siap duduk berterabur semua..sorg duk sana sorg dok sini..sbb taknk duk dpn skrin hahah...dah rase mcm pergi panggung sorg2 je..hehe...anyway still enjoy...n now jom layan lagu OST Ombak Rindu....

Wednesday, November 30, 2011

[MTV] Shahir - Pendam



Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta

Friday, November 25, 2011

TaPi BaGaiMaNa - SpiDeR

Kau buat ku teruja
Kau buat ku tertawa
Terbit rasa tersembnyi beku
Hingga rasa cemburu seperti
Pasangan kekasih yang hangat bercinta

Dan tak sanggup berpisah
Walau hanya sekejap
Aku sangat merindui kau
Senang sekali kau ada


Tapi bagaimanakah ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa

Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Dia bukan tak cantik
Dia bukan tak baik
Hanya kekosongan yang ada
Di sudut hatiku tak bisa diusik
Hingga cinta jadi kematu


Tiada yang nak gaduh
Tiada yang nak tentang
Hingga rasa menjadi kering kontang


Tapi bagaimana ku kata padanya
Dia yang ada seperti tiada
Dengan dia cinta jadi sebuah ritual
Haruskah aku kejam demi rasa
Tolong lepaskanku dari sengsara ini

Thursday, November 17, 2011

Haramkah - Melly Goeslow

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan


Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan


Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin


Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku

Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

Sunday, November 13, 2011

MeMo - by YuNa



I dont mind if you wanna stay
With that smile upon your face
Hang around for a little while
Please dont drive away even for a mile

Different continents
Its not a thing
Coz i know we'll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I'll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I'll be back in your arms
Toegther we'll always be
For what may come
For what may come
I dont mind if you are far away
I'll be waiting for you anway
Under the sky of sunshine o rain
I know 'm gonna be in your arms again

Different continents
Its not a thing
Coz i know we'll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I'll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I'll be back in your arms
Together we'll always be
For what may come

Together we'll always be
For what may come
Together we'll always be
For what may come
For what may come

Wednesday, October 26, 2011

Tuesday, October 25, 2011

my cute felt..comei..


Nie la hobi baru..xde keje cari keje..hehe...making felt yg comie..reti wat nie je..yg lain lum sempat lg..hahah..mule2 wat saje2 je yg atas tu..lps tu my sister lak g menunjuk kat kwn2 dia..so trpaksa la membuatkan tuk kwn2 nyer skali...bajet tngan seni je..hahah...



Friday, October 14, 2011

Thursday, October 6, 2011

Falling Slowly

I don't know you
But I want you
All the more for that
Words fall through me
And always fool me
And I can't react
And games that never amount
To more than they're meant
Will play themselves out

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you have a choice
You'll make it now

Falling slowly, eyes that know me
And I can't go back
Moods that take me and erase me
And I'm painted black
You have suffered enough
And warred with yourself
It's time that you won

Take this sinking boat and point it home
We've still got time
Raise your hopeful voice you have a choice

You've made it now
Falling slowly sing your melody
I'll sing it loud

Friday, September 9, 2011

Tuesday, August 30, 2011

Tuesday, August 9, 2011

Rinduku Padamu



Sungguh ku rindumu Ya Rasulullah s.a.w

Monday, August 1, 2011

Harapan Ramadhan - Raihan feat. Man Bai



Selalu bila tiba bulan ramadhan msti rasa nk dgar lagu nie..tahun nie pun sama..smoga ramadhan tahun ini membawa lebih kerahmatan dan keberkataan ke atas kite semua amin...

Friday, July 22, 2011

Wednesday, July 13, 2011

Tuesday, June 28, 2011

Pokok - MUh Ft Hazama



Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam

Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

*
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

Thursday, June 23, 2011

LiMau NiPis


Tahukah anda bahawa limau nipis sangt berguna kepada kita bukan sahaja untuk digunakan untuk membuat air yang lazat untuk di minum dan memasak makanan yang kenyang untuk dimakan... tetapi ia juga sangat berguna untuk kesihatan kita... dimana limau nipis ini adalah bersifat sejuk dan mengandungi flavonoid, asid sitrat, fosforus, zat besi dan juga mengandungi vitamin A , B dan C... limau nipis boleh dijadikan ubat bagi batuk-batuk, panas badan, mencairkan kahak dan memudahkan pencernaan serta dapat meningkatkan daya tahan tubuh.


Sunday, June 5, 2011

taYar PeCaH...wHyyyyyyyyy...

anneyeong....ahhhkkk...tahukah anda apakah perasaan seorg ainol apabila tayar keretanya pecah d tgh highway...dgn kredit hp nyer hanya ada 6sen...dan utk bergerak seinci pun sperti sudh tidak mampu lagi...aahhhkk...beku aku kat situ..mcm mane leh pecah nie..ooohh..nooo...sngt beku d situ..sprti otak tidak lagi berfungsi..utk brfikir ape2...ambik kau...padan muke...ku tujukn pada diri sndiri..huhu...
nsb la aku bukn sorg diri kat situ...fuuuhh...trselamt d situ ape bila ade 2org lg kawn yg brsama aku...ffuuuhhh...thx 2 ina gopeng n ros yg masih mampu brfikir tuk aku...dan mempunyai krdt hp yg boleh d guna pakai...hoho..d tgh highway...dgn kenderaan memecut laju...kereta aku trsadai kat situ...oohh...memg tak keluar aku dr kereta...mcm ngeri je nk kuar...padan muke lg skali kat aku...tu la td ko kemain pecut smpai 14kn..kete viva je tu..skrg ambik ko trsadai tepi...suh pam tayar dr td semedang nyer lupe kn...skrg duk la korg tepi highway tu....hahah..ku masih ketawa kerana mnyesal..hahha..lps nie tak wat lg dh...
alhamdullilah...mujur la ade kwn yg reti brfikir time tu..dorg pun dgn sepantas yg tak berapa pantas cuba utk menghubungi plus bg meminta bantuan...oohh...no..tepon2 mula2 tak dpt...agak berpeluh d situ...salah no ke...mcm dh betul dh...uuuuh...nsb akhir nyer dpt gak d hubungi...teme kasih kepada en.plus yg membantu menukar tayarku...tp bukn smpai d situ...dugaan..lg nie...
Menurut en.plus tayar ganti nie tak leh tahan lame kalo boleh dia suh tukar dgn tyar yg betul..sbb tayar gnti tu kecik nyer aku rase dh mcm tayar motor je aku tgok..dan dgn penuh rase berhati2 kali nie aku memandu dgn amat slow skali...terasa ingin tido d situ..tp kecuakan jelas terasa d situ dan rasa itu bukn rasa mu...tahukah anda bahawa hr tu adalah hari cuti umum...d mana hari itu adalah Hari Keputeraan Yang Dipertuan Agung...dan kebanyakan kedai yg ade d sekitar kawsn trdekat adalh tutup...ooohh..noooo...dgn rasa penuh kesabaran..ku harungi jua pejalanan dgn tayar yg ade...sungguh syukur yg tramat syukur..Alhamdulillah tuhan maha mendengar...akhir nyer jumpe gak kedai tayar yg bukak...yeehhh...akhir nyer bankrap aku d situ sbb nk kena tukar tayar kn...sngt lega d situ...prjalanan dpt d terus kn....yeehh..smbg jalan lg..tp kali nie dh tak wat dh...tak nk pandu laju2 lg dh...heheh...insaf kejap je tu..huhu...
kejadian ini trjadi adalah pada 4/5/2011 dan berlaku sewaktu pejalan dr ipoh menuju ke sungkai...mghadiri majlis kawin shbt ku noorhidayah...sory dayah...ktorg dtg majlis lmbt..org dh kemas meja pun...dugaan ku d hari perkahwinan mu dayah...akn aku ingt nie...smpai ank cucu ko..hahah...


Wednesday, May 11, 2011

zhivilia-Aishiteru



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan terus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o.. ku mohon kau kembali...

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo...

Monday, April 18, 2011

RuMahku KaMpuNgku....

Post on : 1/8/2011

Salam Lebaran....Selamat Hari Raya....Salam Aidilfitri.....
Yeehh..Yeeehh...Raya dtg lagi....

Kalau time kecik2 dulu nie...memg tak sabor2 nk raya...paling tak sabar nk balik kampung...
2-3hr sblm habis Ramadhn dah dok sibuk tnya mak ngn ayah...bila nk balik kmpg...bila nk balik kampg....tu je la solan nyer...smpai mak ngn ayah pun dh naik rungsing....hahah..
tp...la nie dh besor sikit nie...nk smbt raya pun mcm dh takde prasaan je...uuuuhh..yg plg teruk nk shopping baju raya pun dh mlas...maybe sbb dh tak dpt duit raya lg kot...hahhah....

Apa2 pun raya tetap raya...hari kemenangan tetap harus d sambut dengan kesyukuran dan kegembiraan setelah sebuln kita berpuasa...

Tahun nie...Rumahku Adalah Kampungku...uuuhh...nk tau kenapa...sbb tahun nie ktorg tak balik beraya d kampung....uuuhh...nie tak ckp kat aie(adik bongsu) lg nie..kalo dia tau msti dia wat muke bosan..sbb dia yg beria2 nk balik kmpg..sory la aie..thn nie kita raya kat shah alam je....
Kebetulan opah yang tercinta pun ada dekat sini....so selamat lah kami beraya di sini....

Tp sungguh berbeza rasa nyer beraya kat kmpg dgn kat sini...suasana sejuk kat kmpg tu..memg tak kn dpt kat sini...udara segar...uuhh..yg mendamaikn...d pagi hari...tak dpt nk hidu d pagi raya ku tadi...uuuhh...yg ada hnyalah sejuk aircorn kat bilik je la...bosan betul..bak kate aie...hahah...

Untuk melepaskan rindu yg tak dpt beraya d kmpg tahn nie..trpaksa la tgok je gmbr dua thn lepas nie...kenangn beraya d kmpg bersama ank buah ktorg yg pertama...aqil al maliq....
thn nie aqil nk dpt adik...salah satu sbb ktorg tak balik beraya kat kmpg jugak tu...sbb akak mungkin bila2 masa je nk brsalin....sbb tarik due nyer dh lepas...so beware my brother...2 pun dh tak seng duduk je dh tu...heheh...

Semoga raya tahun nie membawa seribu kebahagian kepada kami sekeluarga...amin...luv my family....mmuuuaahh.....




Saturday, April 9, 2011

MaSa YaNg LaJu..

uuuhh...hr nie rase lega sikit....
cepat nyer masa brlalu...rase mcm smlm baru sbtu...tetiba hr nie dh sbtu balik...mggu lps tgok teater tanah bernanah...ngn nana..thx nana kerana sudi menemani sy....
smggu yg memenatkn....utk mggu nie...

mggu nie...redfotocopy d penuhi ramai student2 yg nk m'print n mmphotostd asgmtn dan mungkin utk trakhir kali nyer pada buln nie..sbb buln dpn dorg dh cuti kot....kn..kn...
sungguh dahsyt penangan dorg nie smpai cha pun tak smpt nk mkn pagi...
ade skali tu bwk nasi lemak...konon nk mkn la kn...tup..tup smpai kedai dh penuh...my bro..yg dh bukak kedai dr kul9 tu mcm dh serius je muke kn..sbb cha lambt lg...heheh...tp bukn tu yg nk d prkatakn...nasi lemak tu yg mnjadi mangsa kesian kat nasi lemak...sedar tak sedar rupe nyer jam dh kul3...nasi lemak tu...tak smpt nk mkn...say sory to nasi lemak..sbb trpaksa masukkn kedalam tong sampah...

dan hr nie hr sabtu...agak lengan sedikit..dan sngt mendamaikn...heheh...dan smpt lg nk tulis kat blog nie kn..tu tnda nyer...memg free hbs la kn...

uuuhh...baru nk cite pnjg sikit..tetiba ade org dtg dh...nk topup la tu..k la...nk out dh....

smpai jumpe lg...sayonara...

Thursday, March 31, 2011

Jessie J - Price Tag ft. B.o.B.



Seems like everybody’s got a price,
I wonder how they sleep at night.
When the tale comes first,
And the truth comes second,
Just stop, for a minute and
Smile

Why is everybody so serious!
Acting so damn mysterious
You got your shades on your eyes
And your heels so high
That you can’t even have a good time.

Everybody look to their left ...yeah
Everybody look to their right
Can you feel that...yeah
Well pay them with love tonight

It’s not about the money, money, money
We don’t need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag

Ain’t about the (ha) Cha-Ching Cha-Ching.
Aint about the (yeah) Ba-Bling Ba-Bling
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.

We need to take it back in time,
When music made us all unite..
And it wasn’t low blows and video hoes,
Am I the only one getting tired

Why is everybody so obsessed?
Money can’t buy us happiness
Can we all slow down and enjoy right now
Guarantee we’ll be feeling
All right.

Everybody look to their left ....yeah
Everybody look to their right...ha
Can you feel that...yeah
Well pay them with love tonight

It’s not about the money, money, money
We don’t need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag

Ain’t about the (ha) Cha-Ching Cha-Ching.
Aint about the (yeah) Ba-Bling Ba-Bling
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag

Yeah yeah
Well, keep the price tag
And take the cash back
Just give me six streams and a half stack
And you can keep the cars
Leave me the garage
And all I..
Yes all I need are keys and gitar
And guess what, in 30 seconds I’m leaving to Mars
Yes we leaving across these undefeatable odds
Its like this man, you can’t put a price on life
We do this for the love so we fight and sacrifice every night
So we aint gon stumble and fall never
Waiting to see, a sign of defeat uh uh
So we gon keep everyone moving there feet
So bring back the beat and everybody sing
It’s not about

Yeah yeah
Oo-oooh
Forget about the price tag

Friday, March 25, 2011

Keje Oh Keje...

Satu pagi yg tak berape nk pagi sngt la...sedg si bapa mengosok baju dan si ank menonton tv...

Ayah : cha ko tak nk g cari keje lain ke...
Cha : loorr..nk cari ape nyer lagi...kn dh keje nie...
Ayah : mak tu bising keje tak tentu hala...hr2 keje...
Cha : hbs tu nk wat cam mane...dh keje sndiri...
Ayah : entah la mak ko...
Cha : eemm....(sambil terus menonton tv)

haha...kesimpuln nyer...mak aku dah bosan..takde org kat umh...ank makin besor...dh tinggal brape kerat je kat umh tu...yg ade lak keje hari2 kn...tak sempt nk tolg mak mask,basuh baju...lipat baju...kemas dapur....smua2 la...ayahnda n bonda ku tercinta ank mu ini sedg berusaha brsungguh2 berkerja...maaf kerana tidak dpt membntu kalian d rumh selalu...terima kasih kerana selalu membntu ankmu ini...i luv u so much...muah..muah..

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu

Tuesday, March 15, 2011

Jadual Cik Salmah...

huhu...ape kena mengena cik salmah dlm ini cerita kn...hahha....suke2 aku je kn...

uuuuhhh....jadual thn nie penuh ngn senarai umh org kawin...org nie kawin..org tu kawin...

dh smpai seru smua kawan2 aku nk mendirikn rumh tangga...tahniah...wish u all brkekalan hingga akhir hayat...mempunyai anak yg sihat..soleh dan solehah....

yg giler brgmbr nyer ktorg...heheh...smua penjuru nk posing..hahah...tgok la gmbr kat bwh tu...










Wednesday, February 23, 2011

FoBiA CiNtA - NashRiN

Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri...

Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara.. :(

Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta....

Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima...

Entah bila...
Akan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata...
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta..

Denyutan jantung aku tergendala...

Sunday, February 13, 2011

Monday, January 24, 2011

BaGaikan Buih Yang Berterbangan....lalu hilang...

saya berfikir hari ini...dan bertanya kepada diri...adakah kawan itu bagaikan buih yang ditiup berterbangan...lalu hilang..dan pergi bagai ditiup angin....adakah anda juga begitu...

pada saat dan ketika ini saya masih lagi berfikir..dan saya merasakannya seolah-olah bagaikan sebuah kenyataan....

sewaktu kte belajar kita ramai kawan....merata2 smua kawn kte...kiri kanan..depan blakg...smua kwn kita...dan apa bila kte meningkat dewasa....kwn itu hilang sedikit demi sedikit....bagaikan buih yang ditiup berterbangan....yg hilang sedikit demi sedikit...kn...


hari ini saya mula rindukan zaman itu....zaman dimana saya masih lagi bermain di depan rumah..berlumba basikal bersama kwn2...berlari2...ketawa dan bergembira....zaman kecil yang sungguh indah....

bagai buih yang berterbangan....adakah saya salah satu daripada itu....saya tak mahu yg itu...saya mahu tetap ada disitu...saya tak mahu lenyap bagaikan buih yang berterbangan....

buat teman2 dan sahabat yang saya cintai dan kasihi....smoga kalian tidak akan lenyap dari jiwa ini...terima kasih kerana menjadi kwn saya....maafkan saya andai saya hilang bagaikan buih itu...mungkin kerana saya terlalu asyik mengikut angin yang bertiup...tapi yakin la bahawa saya akan ada andai kamu memerlukan saya...tegurlah saya andai tersua...ingakanlah saya andai saya terlupa....

Monday, January 10, 2011

TuGaS BaRu...

saya dan tugas baru...uuuhhh...sngt mengantuk....hr2 mcm nie leh kejang otak den....
hari nie adalah hari ke-7 saya menjaga kedai....sngt sunyi je nie...sbb xde org...maklum la kedai baru buka...student pun baru msuk....so xde byk keje nk d buat...barg kat kedai pun tak byk...

hr2 d landa kebosanan...balik rumah penat nyer mcm brlambak2 keje...tp sbnr nyer penat menuggu...huhu....

senyum...tak perlu kata apa-apa...senyum...yeehhh...nie la sy sepnjg hari d kedai....

ape2 pun smoga hari esok akan mendatgkn lebih byk rezeki...lebih byk keje tuk saya....
YA ALLAH murahkanlah rezeki hamba mu ini....amin....

cayok cayok cha...(dlm nada sakit kepala menahan ngantuk....huhu...)